Od września rusza czwarta edycja kampanii „Breast Friends - Przyjaciele od Piersi". Tym razem w formie konkursu, którego ideę przewodnią przedstawia hasło: wyraź siebie - wesprzyj mnie. Wszystkie prace konkursowe zostaną wystawione na specjalnej aukcji charytatywnej z udziałem gwiazd polskiej sceny rozrywki, filmu, muzyki i teatru.
„Breast Friends -Przyjaciele od Piersi" to polska edycja międzynarodowej kampanii edukacyjnej. Celem działań jest podkreślenie roli bliskich osób - rodziny lub znajomych, którzy pomagają chorej kobiecie w przezwyciężaniu raka piersi. Duże znaczenie w procesie terapeutycznym ma również rzetelna wiedza na temat choroby i możliwości leczenia. Dlatego równoległym celem jaki organizatorzy stawiają przed kampanią, jest podnoszenie świadomości na temat różnorodności raka piersi.
- Istnieje wiele typów nowotworów, w tym HER2 dodatni i HER2 ujemny rak piersi, z których każdy przebiega w inny sposób. Wiedza o tym, na jaki rodzaj raka choruje pacjentka, pozwala zastosować odpowiednią do danego przypadku terapię, znacznie zwiększając tym samym szansę chorej na przeżycie i wyleczenie - zaznacza Dr Iwona Głogowska z Centrum Onkologii w Warszawie.
Wizytówką kampanii „Breast Friends - Przyjaciele od Piersi" jest różowo-pomarańczowa wstążeczka - stały element każdej z edycji, będący symbolem różnych typów nowotworów piersi. Zadanie konkursowe polega na wykonaniu w dowolnej technice i z dowolnych materiałów projektu wykorzystania logotypu kampanii (różowo-pomarańczowej wstążeczki Breast Friends) - jedyne ograniczenie, to aby rezultat można było użytkować i/lub nosić przy sobie. Konkurs organizowany jest w następujących kategoriach: a) użytkowa (przedmioty służące do codziennego użytku) b) artystyczna (biżuteria, ozdoby).
W konkursie może wziąć udział każdy, kto chce wyrazić solidarność z kobietami chorymi na raka piersi i przyczynić się do popularyzacji wiedzy o nowotworach. Wszystkie prace przesłane na konkurs zostaną wystawione na specjalnej aukcji charytatywnej z udziałem gwiazd polskiej sceny rozrywki, filmu, muzyki i teatru, która odbędzie się w grudniu 2010 r.
Artystyczne przeniesienie logotypu wykorzystywane lub noszone przez kobiety ma być wyrazem wsparcia dla chorych, ale co najważniejsze – ma przypominać użytkowniczkom, aby dbały o siebie i pamiętały o regularnym wykonywaniu badań profilaktycznych oraz zachęcały do tego inne kobiety.
Akcja jest prowadzona w naszym kraju przez Stowarzyszenie „Amazonki" Warszawa Centrum i wspieranej przez firmę Roche, Fundację Psychoonkologii „Ogród Nadziei" oraz Galerię Maruna.