Kobiety chętnie skorzystałyby z dodatkowych 3 godzin wolnego czasu w tygodniu - co piąta (21%) internautka przeznaczyłaby je dla rodziny i dzieci, co siódma (14%) na realizowanie własnych pasji, a co ósma (12%) na podróże – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research. Wbrew pozorom nie tak trudno je wygospodarować, bo jak pokazuje badanie, cenne godziny tracimy w marketach na większe zakupy spożywcze – aż 79% ankietowanych pań poświęca na to przeszło godzinę tygodniowo, z czego połowa (54%) nawet więcej niż dwie godziny. Jednocześnie 27% respondentek wskazuje, że sporo czasu marnuje w kolejkach do kas, zaś 25% na sam dojazd do i ze sklepu.
Na co brakuje nam czasu?
Częściej niż co trzecia z ankietowanych pań (34%) przyznaje, że chciałaby mniej czasu tracić na zakupach spożywczych. Badania pokazują, że dodatkowe trzy godziny wolnego czasu w ciągu tygodnia 21% badanych kobiet poświęciłoby w pierwszej kolejności na rodzinę. Co ciekawe, panowie ten cel wskazują częściej niż panie – 25%. Dla 14% badanych internautek najważniejsze byłoby realizowanie własnych pasji, a dla 12% – . Na kolejnych miejscach uplasował się odpoczynek, na który wolny czas chciałoby przeznaczyć 10% kobiet – dla porównania wśród panów odsetek ten wynosi 14%. Po 8% badanych pań chciałoby dodatkowe godziny w tygodniu przeznaczyć na spotkania z przyjaciółmi, zadanie o urodę i czytanie książek. Dalej znalazły się: czas dla partnera (6%), uprawianie sportu (5%), kino czy teatr (3%), a także nauka (3%).
Co pożera czas?
Z badania wynika, że więcej niż 2 godziny w tygodniu zajmuje paniom oczywiście praca - 77% wskazań, a także – 74%. Internautki starają się jednak nie zapominać o relaksie – powyżej 2 godzin na odpoczynek przeznacza 59% badanych kobiet, choć i tak to odsetek dużo niższy niż wśród panów – 72%. Podobnie jest z realizowaniem własnych pasji – podczas gdy 46% pań poświęca na to przeszło 2 godziny w tygodniu, w grupie mężczyzn jest to już 56%. Na kolejnym miejscu jest czas dla partnera - blisko połowa (46%) respondentek w ten sposób spędza ponad 2 godziny tygodniowo. Badanie pokazuje też, że sporym pożeraczem czasu są właśnie duże zakupy spożywcze - bo powyżej 2 godzin co tydzień traci na nie 43% ankietowanych kobiet. Dalej w pierwszej dziesiątce są przyjemności, czyli spotkania z przyjaciółmi – 41%, czytanie książek – 38%, uprawianie sportu – 33% i podróże – 32%. Już poza top 10 są bieżące zakupy spożywcze – ponad 2 godziny tygodniowo poświęca na nie 28% badanych kobiet, dalej są film czy teatr – 27%, nauka – 26%, a także niespożywcze – 26%. Ostatnie miejsca zajmują zaś zajęcia związane z dbaniem o urodę – 25% i wyjście do restauracji – 15%.
Badanie dla e-supermarketu Frisco.pl zostało przeprowadzone przez SW Research metodą omnibus na reprezentatywnej próbie 849 internautów w Polsce w dniach 4-6 maja 2016 r.