Cieszy nas fakt, że Bardzo Dobre Maniery spotykają się z dużym zainteresowaniem zarówno wśród gości restauracyjnych, jak i samych lokali. Od wrześniowego pilotażu, w którym uczestniczyły 4 restauracje, ich liczba wzrosła do 25, co oznacza również więcej posiłków dla dzieci. Liczymy na to, że prosty gest skrzyżowania sztućców zagości na stałe w naszej świadomości i przyczyni się do przeciwdziałania problemowi niedożywienia – mówi Agata Szczotka-Sarna, specjalistka ds. promocji w PCK.
Bardzo Dobre Maniery opierają się o zasady zachowania przy stole. Wprowadzenie nowego ułożenia sztućców po skończonym posiłku – w krzyż przypominający logo PCK – informuje obsługę Bardzo Dobrej Restauracji, że za pośrednictwem lokalu chcemy przekazać symboliczne 5 zł na konto PCK. Następnie środki przekazywane są do wybranych placówek wspieranych przez PCK – stołówek szkolnych, świetlic. Klient restauracji otrzymuje do podpisu deklarację-cegiełkę, dzięki której ma pewność, że wpłata w całości zostanie przeznaczona na odpowiedni cel.
Bardzo Dobre Maniery wsparł Mirosław Zbrojewicz, który w 3-odcinkowej serii filmów tłumaczy zasady akcji owcy imieniem Tadeusz. Na fanpage’u inicjatywy trwa konkurs, w którym aktor zachęca do wygrania Bardzo Dobrego Swetra. Aby wygrać sweter, wystarczy wejść na , udostępnić zdjęcie skrzyżowanych sztućców i zebrać, jak najwięcej polubień. Warto, bo główna nagroda to absolutny unikat: ręcznie robiony sweter z wyhaftowanym symbolem Bardzo Dobrych Manier, który miał na sobie Mirosław Zbrojewicz podczas kręcenia spotów promujących akcję.