Ruszyła druga edycja ekologicznej akcji dziennika „Metro” – „Ekopozytywni”.
Działania edukacyjne będą realizowane przez redakcję „Metra” w lipcu. W tym roku „Ekopozytywni” będą się skupiać na trzech przewodnich tematach: „Mój dom” - czyli jak dbać o ekologię w swoich własnych czterech kątach – „Metro” będzie pokazywać, jak najlepiej oszczędzać energię, wodę, czy papier, na łamach dziennika ukażą się porady dotyczące ekologii na co dzień; „Moja ulica” - to działania, które będą miały na celu zainspirowanie czytelników, by krytycznie przyjrzeli się najbliższemu otoczeniu swoich domów i zaczęli się o nie troszczyć, aby przesiedli się z samochodu na rower i korzystali z komunikacji miejskiej; „Moje miasto” - czyli wszelkie działania, które mogą wpłynąć na podwyższenie ekologicznego poziomu życia w mieście.
Redakcja przygotowała dla czytelników również konkursy: „Ekopozytywni” - konkurs skierowany do czytelników którzy żyją ekologicznie i inspirują takie działania w swoim otoczeniu. Spośród nadesłanych listów, prezentujących proekologiczne działania, redakcja wybierze najciekawsze i wyłoni pięciu zwycięzców. Trafią do nich równorzędne nagrody: rowery miejskie CITY marki Season oraz zaproszenie na mini-staż do redakcji „Metra”. Wybrani czytelnicy zredagują specjalne, ekologiczne wydanie „Metra”. Konkurs na najlepszy znak graficzny lub hasło proekologiczne - zwycięski projekt zostanie wydrukowany na torbach wielokrotnego użytku, które będą rozdawane wraz z „Metrem” 2 sierpnia w największych polskich miastach.
Po raz pierwszy akcja „Ekopozytywni” została przeprowadzona przez „Metro” podczas wakacji w 2007 roku. Skoncentrowana była na segregacji odpadów, dbałości o czystość i porządek oraz na nieużywaniu jednorazowych toreb foliowych. Akcję wspierała kampania reklamowa oparta na trzech przewodnich hasłach: „Wrzucam do kosza”, „Reklamówki nie biorę” oraz „Zbieram psie kupy”. Akcji towarzyszyły też dodatkowe działania inspirujące postawę proekologiczną. Między innymi kolporterzy „Metra” zbierali zużyte baterie, rozdawali też torby Greenbag, promując ideę korzystania z toreb wielokrotnego użytku. W sprzedaży internetowej pojawiły się koszulki z hasłami akcji, wykorzystanymi również w kampanii reklamowej. Finałem akcji było wydanie ekopozytywnej gazety napisanej przez czytelników - 8 autorów najciekawszych ekopozytywnych listów.
Więcej informacji na temat akcji można znaleźć w serwisie