kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Ile zarabia Mikołaj?
2009/12/30 18:40:00

W okresie od 1 listopada do 20 grudnia 2009 r. w telewizji wyemitowano 15 246 spotów reklamowych, w których został wykorzystany motyw Mikołaja. Stacje telewizyjne zarobiły z tytułu emisji tych spotów ponad 68,5 mln PLN.

W listopadzie i grudniu br. wizerunek Mikołaja był najczęściej wykorzystywany w spotach branży telekomunikacyjnej (ponad 8 tys. spotów); wśród reklamodawców na „mikołajowe reklamy" najwięcej wydała Polska Telefonia Cyfrowa - 12,8 mln PLN.

W ciągu minionej dekady (okres 01.01.2000 - 20.12.2009; miesiące listopad, grudzień, styczeń) w stacjach telewizyjnych wyemitowanych zostało ponad 74 tys. spotów reklamowych z udziałem św. Mikołaja. Dzięki ich emisji stacje zarobiły 331,7 mln PLN. Do tej pory szczególną popularnością „marka Mikołaja" cieszyła się w sezonach świąteczno-noworocznych 2007/2008 oraz 2008/2009, w których zaobserwowano dynamiczny wzrost liczby spotów z udziałem Mikołaja do ponad 12 tys. w 2007 r. i blisko 24 tys. w 2008 r. Dla porównania w sezonach 2000/2001 i 2001/2002 liczba ta oscylowała na poziomie średnio niewiele ponad tysiąc spotów,
a w pierwszych siedmiu sezonach minionej dekady (lata 2000-2006 r.) łączna liczba spotów z wizerunkiem Mikołaja nie przekroczyła 23 tys. spotów.

Co roku stacje telewizyjne zarabiały najwięcej na spotach z Mikołajem w grudniu. Tylko w grudniu 2008 r. wpływy z mikołajowych reklam wyniosły 42,9 mln PLN. Najwięcej na spotach z udziałem św. Mikołaja zarobiły cztery największe stacje: TVN - 86,7 mln PLN; Polsat - 82,3 mln PLN; TVP1 - 62,8 mln PLN oraz TVP2 - 38 mln PLN.

W ciągu dekady największą gażę Mikołaj „otrzymał" od reklamodawców z sektora mediowego i telekomunikacyjnego: Polskiej Platformy Cyfrowej (33,2 mln PLN), firmy Polkomtel (32 mln PLN) oraz PTK Centertel (31,9 mln PLN).


TNS OBOP


 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: Mikołaj, reklamy, reklamy z mikolajem, spoty reklamowe, wizerunek mikołaja, Święta


 


 


 
Przepis dnia: Pavlova biała z kiwi

Uzależnia i powoduje, że ci którzy szukali dotąd zastosowania dla "nadmiarowych" białek, mają problem co zrobić z żółtkami.»