W okresie od 1 listopada do 20 grudnia 2009 r. w telewizji wyemitowano 15 246 spotów reklamowych, w których został wykorzystany motyw Mikołaja. Stacje telewizyjne zarobiły z tytułu emisji tych spotów ponad 68,5 mln PLN.
W listopadzie i grudniu br. wizerunek Mikołaja był najczęściej wykorzystywany w spotach branży telekomunikacyjnej (ponad 8 tys. spotów); wśród reklamodawców na „mikołajowe reklamy" najwięcej wydała Polska Telefonia Cyfrowa - 12,8 mln PLN.
W ciągu minionej dekady (okres 01.01.2000 - 20.12.2009; miesiące listopad, grudzień, styczeń) w stacjach telewizyjnych wyemitowanych zostało ponad 74 tys. spotów reklamowych z udziałem św. Mikołaja. Dzięki ich emisji stacje zarobiły 331,7 mln PLN. Do tej pory szczególną popularnością „marka Mikołaja" cieszyła się w sezonach świąteczno-noworocznych 2007/2008 oraz 2008/2009, w których zaobserwowano dynamiczny wzrost liczby spotów z udziałem Mikołaja do ponad 12 tys. w 2007 r. i blisko 24 tys. w 2008 r. Dla porównania w sezonach 2000/2001 i 2001/2002 liczba ta oscylowała na poziomie średnio niewiele ponad tysiąc spotów, a w pierwszych siedmiu sezonach minionej dekady (lata 2000-2006 r.) łączna liczba spotów z wizerunkiem Mikołaja nie przekroczyła 23 tys. spotów.
Co roku stacje telewizyjne zarabiały najwięcej na spotach z Mikołajem w grudniu. Tylko w grudniu 2008 r. wpływy z mikołajowych reklam wyniosły 42,9 mln PLN. Najwięcej na spotach z udziałem św. Mikołaja zarobiły cztery największe stacje: TVN - 86,7 mln PLN; Polsat - 82,3 mln PLN; TVP1 - 62,8 mln PLN oraz TVP2 - 38 mln PLN.
W ciągu dekady największą gażę Mikołaj „otrzymał" od reklamodawców z sektora mediowego i telekomunikacyjnego: Polskiej Platformy Cyfrowej (33,2 mln PLN), firmy Polkomtel (32 mln PLN) oraz PTK Centertel (31,9 mln PLN).