Od 7 października br. Światowy Program Żywnościowy ONZ (World Food Programme) jest wspierany poprzez reklamodawców z nowej internetowej gry językowej. Zawodnicy freerice.com w zamian za poprawną odpowiedź zdobywają ryż, którym codziennie można nakarmić 50 tys. osób.
FreeRice jest wynalazkiem amerykańskiego pioniera w zdobywaniu pieniędzy za pośrednictwem sieci - Johna Breena. Gra sprawdza znajomość angielskiego słownictwa. Za każdą poprawną odpowiedź można zdobyć 10 ziarenek ryżu, które poprzez WFP są przekazywane głodującym. Dotąd udało się zebrać już ponad miliard ziarenek. Według szefowej WFP Josette Sheeran, gra pokazała, w jaki sposób można wykorzystać Internet do szlachetnych celów.
Mimo, że gra nie jest prosta, warto przyłączyć się do akcji. Można pomóc Światowemu Programowi Żywnościowemu, a przy okazji wzbogacać swoje słownictwo.