W erze komputerów i komórek coraz częściej zanika sztuka pisania odręcznego, dlatego już po raz siódmy organizatorzy stawiają na pisanie piórem. Czy warto? "W ciągu 7 lat udało się przekonać do pisania odręcznego ogrom młodych ludzi" - mówi organizator Paweł Kiciński - w sześciu edycjach konkursu wzięło udział grubo ponad 20 tysięcy uczniów. Kilka lat temu wzięliśmy sprawy w swoje ręce, tak by najmłodsi wzięli pióra w swoje" - przekonywał.
W ramach Kampanii Ładnego Pisania zainaugurowano także Klub Przyjaciół Piór, który zrzesza miłośników odręcznego pisania, zarówno nauczycieli - promujących wśród swoich wychowanków kaligrafię, jak i dziennikarzy, historyków, naukowców. Honorowym przewodniczącym klubu został Jacek Santorski, znany psycholog biznesu, który zaznaczył, że mimo wszechobecnych i równie potrzebnych komórek i komputerów, nic nie zastąpi złożenia podpisu odręcznego.
Zaprezentowano wyniki pierwszych w Polsce badań preferencji piśmienniczych Polaków, przeprowadzone przez firmę MillwardBrown SMG/KRC. Wynika z nich, że:
- Blisko 70% Polaków twierdzi, że łatwiej im wyrazić swoje odczucia, przemyślenia i wrażenia długopisem lub piórem na kartce papieru.
- 68% Polaków twierdzi, że pisanie odręczne rozwija wyobraźnię i kreatywność.
- Ponad 60% Polaków najbardziej lubi dostawać życzenia w formie ręcznie wypisanej
kartki pocztowej lub listu.
- Osoby piszące wiecznym piórem kojarzą się przede wszystkim z wysoką kulturą,
mądrością i prestiżem .
- Blisko połowa Polaków lubi pisać piórem.