UNICEF Polska prowadzi kampanię informacyjną "Wybieraj karty charytatywne". Chce zwrócić uwagę na to, że warto wybierać kartki charytatywne, z których fundusze są przeznaczane na wsparcie cennych inicjatyw społecznych.
Ponad 80% rodzin w Polsce wysyła bożonarodzeniowe życzenia. Do swoich najbliższych, klientów współpracowników. UNICEF jest twórcą idei kart charytatywnych. W 1949 r., dziewczynka z Czech - Jitka - namalowała dla UNICEF obrazek, by podziękować za mleko, które organizacja dostarczała dzieciom poszkodowanym podczas II Wojny Światowej. W ten sposób narodził się pomysł, żeby UNICEF dystrybuował karty charytatywne, z których dochód wspierałby działania na rzecz dzieci. Wśród twórców kartek byli m.in.: Pablo Picasso, Salvador Dali, Henri Matisse, Marc Chagall. Do tej pory sprzedano około 5 miliardów kart na całym świecie!
Kartki UNICEF to nie tylko doskonała jakość i ciekawe wzornictwo. To także wsparcie programów UNICEF ratujących życie dzieci w najuboższych regionach świata. Jedna kartka to na przykład szczepionki przeciw polio dla 3 dzieci. Sto kartek to koszt rocznej opieki nad osieroconym dzieckiem w Afryce.
Do zamawiania charytatywnych kart świątecznych namawia też Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Całkowity dochód ze sprzedaży kartek przeznaczony jest na pomoc dzieciom mieszkającym w SOS Wioskach Dziecięcych w Biłgoraju, Karlinie, Kraśniku i Siedlcach. Wzory kart dostępne są pod adresem www.sosdladzieci.pl
Również Polska Akcja Humanitarna, pod hasłem „Życzymy sobie z Pajacykiem!”, oferuje cztery wzory kartek świątecznych. Dochód z nich zasili konto programu „Pajacyk”. Cena jednej kartki wraz z kopertą to 2,50 PLN netto. Kartki można również nabyć na charytatywnej aukcji internetowej lub bezpośrednio w warszawskim biurze PAH przy ul. Szpitalnej 5/3.