Seriale emitowane w polskich stacjach telewizyjnych oglądają głównie kobiety - takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez AGB Nielsen Media Research na zlecenie serwisu Wirtualne Media. Spośród przeszło 30 produkcji, jakie brano pod uwagę przy tworzeniu ankiety tylko trzy są chętniej oglądane przez panów.
Mężczyźni stanowią ponad połowę widzów „Włatców móch", „Świata według Kiepskich" oraz „Skazanego na śmierć". Najmniej chętnie oglądają seriale „Na Wspólnej", „Barwy szczęścia", „Samo życie" i „Moda na sukces".
Jak wynika z badania seriale bardzo chętnie oglądane są na wsi. Tu największą popularnością cieszą się „Barwy szczęścia", „Bulionerzy", „Skazany na śmierć" i „Ranczo". Wielki hit telewizyjnej „Dwójki" - „M jak miłość" - znalazł się dopiero na 16 miejscu; mieszkańcy wsi stanowią niespełna 40% widowni tego serialu.
W największych miastach najchętniej oglądane są propozycje stacji TVN. Osoby zamieszkujące w miastach mających ponad 200 tys. mieszkańców stanowią 32,95% widzów „Twarzą w twarz" i 30,76% „Niani". Spośród produkcji emitowanych przez Polsat mieszkańcy dużych miast najchętniej oglądają „Kości", a przez TVP - „Złotopolskich".
Najwierniejszymi widzami seriali są mieszkańcy województw mazowieckiego i śląskiego. Na Mazowszu najpopularniejsze są: „Klan", „Plebania", „M jak miłość" i „Barwy szczęścia", a na Śląsku „Samo Życie", „Detektywi", „W11" i „Na Wspólnej". W Wielkopolsce absolutnym hitem jest serial „Twarzą w twarz", za nim plasuje się „Rodzina zastępcza" i „Tylko miłość". Widzowie województwa małopolskiego najchętniej śledzą losy bohaterów „Zagubionych", „Kości" i „CSI - Kryminalnych zagadek Las Vegas".
Osoby posiadające wykształcenie podstawowe oglądają głównie „Świat według Kiepskich" i „W-11- wydział śledczy", a absolwenci uczelni wyższych „Teraz albo nigdy!" i „Londyńczyków". Zamożni respondenci stanowią najliczniejszą widownię „BrzyUli" i „Teraz albo nigdy!", a najubożsi - „Mody na sukces" i „Zagubionych".