Aż 40 procent świątecznych wydatków Polacy przeznaczą w tym roku na prezenty. Wśród nich znajdą się także dobra luksusowe, na które z każdym rokiem jest większe zapotrzebowanie. Okazuje się jednak, że zakup ekskluzywnych prezentów niekonieczne musi wiązać się z wydatkami liczonymi w dziesiątkach tysięcy złotych - wynika z raportu "Luksus pod choinką".
Z raportu KPMG wynika, że rokrocznie przybywa zamożnych i bogatych rodaków. – Liczba najzamożniejszych Polaków rośnie. W ciągu ostatniego roku wzrosła o ponad 8%, a jak przewidują eksperci, trend ten będzie się utrzymywał. Już teraz obserwujemy tę zmianę, która przekłada się między innymi na wybór gwiazdkowych prezentów. Coraz częściej decydujemy się na dobra luksusowe – podkreśla Piotr Nowak, Dyrektor ds. Produktów Inwestycyjnych i Ubezpieczeniowych Expander Advisors.
Rynek produktów ekskluzywnych stale się zwiększa. Butiki oferujące luksusową odzież i dodatki najczęściej zlokalizowane są w galeriach handlowych. – Świąteczne prezenty to wyraz szacunku dla obdarowanej osoby, dlatego przywiązujemy do nich tak dużą wagę. Przy wyborze odpowiednich upominków, najczęściej kierujemy się charakterem osoby, którą chcemy obdarować. Z tego powodu nasze propozycje podzieliliśmy na pięć kategorii: dla podróżników, domatorów, osób ceniących bezpieczeństwo, estetów i pasjonatów – wyjaśnia Monika Długosz-Łempicka, Dyrektor Marketingu Manufaktury, jednego z największych kompleksów handlowo-usługowych w Polsce.
Zestawienie propozycji świątecznych prezentów zawiera po cztery propozycje dla każdej z wytypowanych kategorii. Dwie z nich, w wyższym wariancie cenowym, oscylują w cenie od 2 000 zł do 35 000 zł. Tańsza alternatywa to natomiast wydatek rzędu kilkuset złotych, a zaproponowane produkty zawierają się w przedziale do 300 zł do 600 zł.