Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie BBC Lifestyle wynika, że Polki wiążą swoje największe marzenia z takimi wartościami jak zdrowie i rodzina.
Dla blisko co piątej kobiety (17%) największe marzenie dotyczy życia zawodowego i sytuacji materialnej. Wśród największych pragnień Polki wymieniają również te związane z miejscem zamieszkania (17%). Jeden z typów marzeń, które zostały objęte badaniem, dotyczył mody i urody. Polki najczęściej chciałby wydawać większe sumy pieniędzy na modę i urodę (58%) oraz wymienić zasoby swojej szafy na zgodne z obecnie obowiązującymi trendami (45%). Ponad co czwarta kobieta (29%) deklaruje, że gdyby mogła, poświęcałaby więcej czasu na zakupy. Polki nie mają również oporów przed zmianami w swoim wyglądzie - 28% twierdzi, że chętnie skorzystałoby z porad stylisty lub wizażysty, który na co dzień współpracuje ze znanymi osobami i gwiazdami.
Marzenia Polek różnią się w zależności od zmiennych społeczno-demograficznych. Potrzebę zwiększonych wydatków najczęściej deklarują młode kobiety, które się jeszcze uczą (78%), są w wieku 15-24 lata (72%), stanu wolnego (68%), z wykształceniem podstawowym (66%). Natomiast dostosowanie zasobów szafy do obecnie obowiązujących trendów mody najczęściej marzy się kobietom w wieku 35-44 lat (55%), pracującym umysłowo (54%). Polki posiadające dzieci (48%), nieco częściej niż kobiety bezdzietne (40%), chciałyby odświeżyć zasoby swojej szafy. „Badanie obrazuje różnorodność marzeń każdej Polki. Z jednej strony największe marzenia dotyczą kwestii powszechnie postrzeganych jako ważne, takich jak zdrowie, rodzina oraz sytuacja zawodowo-materialna. Z drugiej strony Polki marzą również o sprawianiu sobie codziennych przyjemności związanych z modą i urodą” – komentuje wyniki Katarzyna Dziekańska-Lewandowska, badacz rynku TNS OBOP.