Wzrost udziałów TVN24 oraz spadek średniego czasu poświęconego na oglądanie telewizji to najważniejsze wnioski płynące z podsumowania pierwszego kwartału br. przez TNS OBOP.
Cieplejsza od ubiegłorocznej zima przyniosła spadek średniego dziennego czasu, jaki Polacy poświęcili na oglądanie telewizji. W porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami 2006 r. telewizję oglądaliśmy przez 3 godziny i 43 minuty dziennie, czyli krócej o 8 minut. To najniższy wynik od 2002 roku, kiedy Polacy każdego dnia od stycznia do marca oglądali telewizję średnio przez 3 godziny i 41 minut.
W porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku największy wzrost udziałów w oglądalności zanotował TVN24. W rankingu najlepiej oglądanych programów prowadzi „M jak miłość”. Wśród 10 najchętniej wybieranych programów znalazły się także transmisje skoków narciarskich oraz transmisja wręczenia Telekamer.
Liderem programów informacyjnych pozostają „Wiadomości” w TVP1. Drugie miejsce zajął „Teleexpress”, wyprzedzając „Fakty” w TVN.