kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Nasz wizerunek w Internecie
2009/7/17 19:50:00

Co trzeci internauta przynajmniej raz w miesiącu wpisuje swoje dane do wyszukiwarki, aby sprawdzić, co na jego temat „mówi" Internet. Użytkownicy sieci coraz częściej też świadomie dbają o swój wirtualny wizerunek.

Serwis społecznościowy Profeo.pl zapytał internautów, czy dbają o swój wizerunek w oczach innych użytkowników sieci. 45% uczestników ankiety zadeklarowało, że robi to świadomie, choć odpowiedź „zdecydowanie tak" wybrało niewiele ponad 15% pytanych.

Choć nadal spora grupa internautów nie wiąże obecności w Internecie z budowaniem własnej „marki", to pozostała ich część podejmuje konkretne działania, których celem jest wzmocnienie swojego wizerunku. Co trzeci uczestnik ankiety założył profil w biznesowym serwisie społecznościowym, prawie tyle samo osób przyznało się do zabierania głosu w grupach dyskusyjnych związanych ze swoją branżą. Zaledwie 7% uczestników ankiety prowadzi własną stronę internetową, na której prezentuje swoje kompetencje i sukcesy zawodowe, a tylko 3% przyznaje się do prowadzania bloga.

Co ciekawe, 40% ankietowanych przyznało, że raz na kilka miesięcy sprawdza, na jakich stronach internetowych i w jakim kontekście pojawia się ich imię i nazwisko. Co trzeci ankietowany wpisuje swoje dane do wyszukiwarki co najmniej raz w miesiącu, z czego 7% robi to nawet raz w tygodniu lub częściej.

"Personal branding, czyli świadome budowanie własnego wizerunku, dzięki ogólnie dostępnym narzędziom internetowym, staje się coraz popularniejszy wśród polskich użytkowników sieci. Wirtualne społeczności przełamały lęk internautów przed zamieszczeniem w sieci zdjęcia czy danych osobowych. Obecność w Internecie staje się coraz bardziej opłacalna i przynosi realne korzyści. Systematyczne uzupełnianie profilu w serwisie społecznościowym dla profesjonalistów, uczestnictwo w dyskusjach czy pisanie bloga ułatwia bowiem znalezienie nowej pracy i poszerzanie kontaktów biznesowych" - komentuje Marcin Zabielski, prezes Profeo.pl.

O tym, jak ważna jest dbałość o internetowy wizerunek świadczy fakt, że 72% ankietowanych w różny sposób sprawdza w Internecie informacje o nowopoznanej osobie. Niemal połowa sprawdza kilka lub kilkanaście linków w wynikach wyszukiwania oraz wypowiedzi nowego znajomego w biznesowych serwisach społecznościowych. Tylko 28% ankietowanych w ogóle nie szuka takich informacji w Internecie.



()
Oprac: Aleksandra Dudzisz

 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: budowanie własnego wizerunku, personal branding, wizerunek w sieci