Co trzeci internauta przynajmniej raz w miesiącu wpisuje swoje dane do wyszukiwarki, aby sprawdzić, co na jego temat „mówi" Internet. Użytkownicy sieci coraz częściej też świadomie dbają o swój wirtualny wizerunek.
Serwis społecznościowy Profeo.pl zapytał internautów, czy dbają o swój wizerunek w oczach innych użytkowników sieci. 45% uczestników ankiety zadeklarowało, że robi to świadomie, choć odpowiedź „zdecydowanie tak" wybrało niewiele ponad 15% pytanych.
Choć nadal spora grupa internautów nie wiąże obecności w Internecie z budowaniem własnej „marki", to pozostała ich część podejmuje konkretne działania, których celem jest wzmocnienie swojego wizerunku. Co trzeci uczestnik ankiety założył profil w biznesowym serwisie społecznościowym, prawie tyle samo osób przyznało się do zabierania głosu w grupach dyskusyjnych związanych ze swoją branżą. Zaledwie 7% uczestników ankiety prowadzi własną stronę internetową, na której prezentuje swoje kompetencje i sukcesy zawodowe, a tylko 3% przyznaje się do prowadzania bloga.
Co ciekawe, 40% ankietowanych przyznało, że raz na kilka miesięcy sprawdza, na jakich stronach internetowych i w jakim kontekście pojawia się ich imię i nazwisko. Co trzeci ankietowany wpisuje swoje dane do wyszukiwarki co najmniej raz w miesiącu, z czego 7% robi to nawet raz w tygodniu lub częściej.
"Personal branding, czyli świadome budowanie własnego wizerunku, dzięki ogólnie dostępnym narzędziom internetowym, staje się coraz popularniejszy wśród polskich użytkowników sieci. Wirtualne społeczności przełamały lęk internautów przed zamieszczeniem w sieci zdjęcia czy danych osobowych. Obecność w Internecie staje się coraz bardziej opłacalna i przynosi realne korzyści. Systematyczne uzupełnianie profilu w serwisie społecznościowym dla profesjonalistów, uczestnictwo w dyskusjach czy pisanie bloga ułatwia bowiem znalezienie nowej pracy i poszerzanie kontaktów biznesowych" - komentuje Marcin Zabielski, prezes Profeo.pl.
O tym, jak ważna jest dbałość o internetowy wizerunek świadczy fakt, że 72% ankietowanych w różny sposób sprawdza w Internecie informacje o nowopoznanej osobie. Niemal połowa sprawdza kilka lub kilkanaście linków w wynikach wyszukiwania oraz wypowiedzi nowego znajomego w biznesowych serwisach społecznościowych. Tylko 28% ankietowanych w ogóle nie szuka takich informacji w Internecie.
Babà jest pochodną ciasta rosnącego na naturalnych drożdżach, typowego dla polskiej tradycji ludowej. Uważa się że odmiana ta została wprowadzona na życzenie Gerolamo Baby, osiemnastowiecznego króla Neapolu, który był wielkim wielbicielem słodkości. »