kobiety.net.pl

Nazwa: Hasło:
 
Jeśli nie masz jeszcze konta zarejestruj się
» Polityka cookie Kobiety.net.pl

Strona główna   Dom   Kariera   Rodzina   Styl   Zdrowie   Związki   Życie   Klub  

 
Szukaj

   





 
Ankieta
Czy kobiety w Polsce są dyskryminowane w pracy?





 
 

Nie będzie kary za „foczki”
2008/10/7 9:30:00

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga dotycząca reklamy basenów należących do MOSiR w Lublinie. Na billboardach przedstawiono kąpiące się w basenie kobiety i wizerunek foki, a wszystko podpisano hasłem „Pływaj z foczkami”.

Składający skargę (jego danych nie ujawniono) uznał, że reklama jest sprzeczna z dobrymi obyczajami, a MOSiR naruszył art. 4 Kodeksu Etyki Reklamy. „Jako osoba od lat zajmująca się problematyką równości płci i przeciwdziałania dyskryminacji jestem zbulwersowany kontekstem, w jakim reklamuje się nowe obiekty sportowe przeznaczone dla lublinian. Hasło "Pływaj z foczkami" w zestawieniu z wizerunkiem atrakcyjnych, skąpo ubranych kobiet nasuwa jednoznacznie seksualne skojarzenia. Słowo "foczka" jest w języku młodzieży pogardliwym określeniem kobiety, koncentrującym się jedynie na jej walorach seksualnych. Nie mam najmniejszych wątpliwości, że twórca reklamy wykorzystał seksualny kontekst nieprzypadkowo” tłumaczył skarżący.

Przedstawiciele MOSIR-u w Lublinie wyjaśnili, że aby zachęcić dzieci i dorosłych do korzystania z pływalni zakupiono... duże i małe dmuchane foczki. Są one bezpłatnie udostępniane na basenie i pomagają dzieciom w nauce pływania. Na terenie basenu udostępniane są również foczki pluszowe, którymi bawią się przychodzące tu dzieci.

W związku ze złożonymi wyjaśnieniami Komisja Etyki Reklamy oddaliła złożoną skargę. Zespół Orzekający uznał, że reklama nikogo nie dyskryminuje, a zastosowane w niej hasło odnosi się do prowadzonej na basenie działalności.


Komisja Etyki Reklamy
Oprac: Adrianna Buniewicz

 
 

WyslijPowiadom znajomego DrukujWersja do druku LinkDodaj link Kanal RSSKanal RSS

Zainteresował Cię ten artykuł? Przeczytaj podobne. Kliknij i wybierz temat: Komisja Etyki Reklamy, dyskryminacja kobiet, reklama


 


 


 
Przepis dnia: Pavlova biała z kiwi

Uzależnia i powoduje, że ci którzy szukali dotąd zastosowania dla "nadmiarowych" białek, mają problem co zrobić z żółtkami.»