Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga dotycząca reklamy basenów należących do MOSiR w Lublinie. Na billboardach przedstawiono kąpiące się w basenie kobiety i wizerunek foki, a wszystko podpisano hasłem „Pływaj z foczkami”.
Składający skargę (jego danych nie ujawniono) uznał, że reklama jest sprzeczna z dobrymi obyczajami, a MOSiR naruszył art. 4 Kodeksu Etyki Reklamy. „Jako osoba od lat zajmująca się problematyką równości płci i przeciwdziałania dyskryminacji jestem zbulwersowany kontekstem, w jakim reklamuje się nowe obiekty sportowe przeznaczone dla lublinian. Hasło "Pływaj z foczkami" w zestawieniu z wizerunkiem atrakcyjnych, skąpo ubranych kobiet nasuwa jednoznacznie seksualne skojarzenia. Słowo "foczka" jest w języku młodzieży pogardliwym określeniem kobiety, koncentrującym się jedynie na jej walorach seksualnych. Nie mam najmniejszych wątpliwości, że twórca reklamy wykorzystał seksualny kontekst nieprzypadkowo” tłumaczył skarżący.
Przedstawiciele MOSIR-u w Lublinie wyjaśnili, że aby zachęcić dzieci i dorosłych do korzystania z pływalni zakupiono... duże i małe dmuchane foczki. Są one bezpłatnie udostępniane na basenie i pomagają dzieciom w nauce pływania. Na terenie basenu udostępniane są również foczki pluszowe, którymi bawią się przychodzące tu dzieci.
W związku ze złożonymi wyjaśnieniami Komisja Etyki Reklamy oddaliła złożoną skargę. Zespół Orzekający uznał, że reklama nikogo nie dyskryminuje, a zastosowane w niej hasło odnosi się do prowadzonej na basenie działalności.