Wystartowała Kampania Internetowa społecznej akcji „Krewniacy”, która obejmuje najpopularniejsze portale i serwisy społecznościowe. Kampania internetowa jest uzupełnieniem telewizyjnej Kampanii „Krewniacy”, największej Ogólnopolskiej Akcji na rzecz Honorowego Krwiodawstwa pt. „Moim bohaterem jest…”.
Spoty reklamowe, w których wzięli udział Katarzyna Figura, Grażyna Wolszczak, Agnieszka Włodarczyk, Patrycja Markowska, Iwona Guzowska, Radek Pazura, Marek Siudym, Maciej Orłoś oraz Mariusz Czerkawski od 15 lipca emitowane są na wszystkich antenach TVP. Kampania będzie trwać miesiąc, a jej motywem przewodnim są dzieci i ich bohaterowie, czyli rodzice Honorowi Dawcy Krwi. Celem kampanii poza oczywistą promocją idei Honorowego Krwiodawstwa jest zbiórka pieniędzy na najnowocześniejszy autobus do poboru krwi. By wesprzeć akcję i stać się tytułowym bohaterem należy oddać krew w czasie trwania kampanii bądź wysłać sms o treści KREW na nr 72102 (Opłata 2 zł/2,44 zł z VAT).
Każdy z nas może potrzebować krwi, ale nie każdy z nas może krew oddawać. Dlatego KREWNIAK to nie tylko honorowy dawca krwi, to również każdy, kto nie może oddać krwi, a któremu ta idea jest bliska i nieobojętne jest ludzkie życie. To każdy, kto wspiera Honorowe Krwiodawstwo. Krew jest potrzebna codziennie, w dużych ilościach, ponieważ jest bezcennym lekiem, którego mimo wielu prób i postępu w nauce nie udało się wytworzyć syntetycznie. Jest niezbędna nie tylko ofiarom wypadków, ale także cierpiącym na szereg poważnych chorób. Przetaczana podczas transfuzji lub podawana w postaci przetworzonych preparatów, pozwala ratować życie i zdrowie. Dorosły człowiek posiada ok. 5 - 6 l. krwi. Jednorazowo dawca - mężczyźni nie częściej, niż co 8 tygodni, kobiety nie częściej, niż co 12 tygodni - oddaje 450 ml, czyli mniej niż 10 % swojej krwi. W Polsce każdego roku wykonuje się nawet 2 000 000 transfuzji lub podaje leki krwiopochodne.