Polskie reklamy telewizyjne bardzie irytują mężczyzn niż kobiety,mimo że krócej oglądają oni telewizję - wynika z badania OmnicomMediaGroup. Ogólnie spoty promocyjne bardziej denerwują też osoby starsze.
W Polsce średni poziom irytacji reklamami deklarowany przez mężczyzn wynosi, w skali od 1 do 10, 5,7 pkt i jest o 0,4 pkt wyższy niż w przypadku kobiet - pokazuje badanie przeprowadzone przez OmnicomMediaGroup. Mężczyzn bardziej denerwują spoty, mimo że oglądają telewizję przeciętnie o 48 minut dziennie krócej niż kobiety.
Ogólnie najwyższy poziom irytacji reklamami - 6 pkt - deklarują osoby w wieku 50-59 lat, które spędzają przez telewizorami średnio ponad 6 godzin dziennie. Odwrotnie jest u ludzi młodych (15-24 lata), wśród których przeciętny wskaźnik zdenerwowania telewizyjnymi przekazami promocyjnymi wynosi 4,9 pkt, co wiąże się z tym, że telewizję oglądają każdego dnia średnio przez 2,5 godziny. Natomiast wśród wszystkich respondentów poziom irytacji reklamami wynosi 5,4 pkt, z tym że aż co trzeci ankietowany deklaruje skrajne stanowisko - mocno denerwują go reklamy albo bardzo je lubi.